Logo nedir? Lafız manaı olarak asıl kontralığı dilimizde amblem olan, bir ustalıkin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, manaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak ustalıkletmenin yahut organizasyonun kazık olarak yaptığı ustalıki sembolize edebileceği kadar, markanın kendi manaı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bâtınerik ve anlamlara sahip kabil.
Sorusu sorulduğunda lafız manaının haricinde, birçok logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı yapacak olan kişi yahut kuruma neyin ve ne aktarıldığı epey önemlidir. özge taraftan logo tasar çizim çkızılışmasını yapacak kişi yahut kurumun sizi ne anladığı ve logo çkızılışmanızı ne bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, ustalıkletmenizin ve bundan sonraki çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çkızılışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğustalıktirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka bâtınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş düzlükı ile faaliyette kâin şirketler bâtınin henüz çok tercih edilebilir. Yalnızca bir sektörde çalışkanlık gösteren ustalıkletmelerin alelumum logoları sektörü temsil eder. Lakin çabucak bir araba sektör ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda görevlendirmek imkansızdır.
Logo ne ustalıke yarar?
İşletmeler bâtınin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her ne markası olmayan bir pres eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dakika aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yan yana gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, olur aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Kırık dökük halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan düpedüz marka olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple ustalıkletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza berk adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasar çizim” çkızılışması ile mirlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) söyleyiş eder. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca kâh kişilerin bir çehrete tanınmasını sağlayıcı ustalıkaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Ancak, amelî anlaşılır, geçekırlanması amelî, olabilir başüstüneğunca az adetda renkten oluşvarlıkıdır. Her çeşit baskı ve mukataa tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçük ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok balaban ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Ayrıksı şirket ya da ürünlere ait logolar ile karışıklığa vesile vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya balaban mazarrat verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili tesisun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin dâhilğine usturuplu olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini ne tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yanıdizi lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dakika dahi temizılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün ya da şirket bâtınin logo tasarlanacağı dakika o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine bilgi sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dakika simgenin taşıyacağı mana bakımında bu bilgi çok önemlidir.