Kişinin yasevimliığı maşer süresince kıymeti olan , yetenek, çizi ve gayrı davranış biçimlerini vüruttirdiği vetirelerin tüyönetmen.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara göre insanoğluın davranışlarında belli vürutmeler esenlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim bilimi; ferdin davranışlarındaki evetşantısı aracılığıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değnöbetme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü gibi eğitimin bir çok tanılamamı konstrüksiyonlabilmektedir. Ancak, günümüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanılamam:
“Ferdin davranışında, kendi evetşantısı aracılığıyla ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin ammaçlarına yaraşır ) değnöbetme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu teşhis göre;
· Eğitim bilimi bir vetiretir.
· Eğitim bilimi sürecinde, ferdin davranışlarının mergup yönde değnöbettirilmesi ammaçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değnöbetme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde ferdin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç asliye öğesi vardır.
1. Amaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim bilimi ammaçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı bütün kültürler derunin benzeridır. Amaçların içeriği ve öğrenme derunin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre göre değnöbetebilir, fakat sürecin doğkakımı değnöbetmez.
Eğitim bilimi kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca birçok filozof ve terbiyeci, eğitimin ne olduğuna üzerine farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuştur. Günümüzde ise eğitimin onaylama edilen ölçün tanılamamı şudur: Eğitim bilimi, ferdin davranışlarında kendi evetşantıları aracılığıyla kasıtlı olarak istendik davranış değnöbetikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın süresince eğitime üzerine bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları aracılığıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değnöbetikliği” ve “müddetç” gibi kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.
Eğitim bilimi, isim derunin dirim boyu devam eden bir vetiretir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik yani beklentilere ve hedeflere yaraşır olabileceği gibi istenmedik yönde de vürutebilir. Eğitim bilimi sürecinin nöbetletilmesi ise kasıtlı yani programlı ve programlı olabileceği gibi vürutigüzel de kabil. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal yetişek, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal yetişek denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, yetişek merkezleri gibi mekânlarda verilen yetişek formal; ferdin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı sıfır yetişek ise informal eğitidir. Kısaca yetişek yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine göre sınıflandırıldığında formal ve informal yetişek tutulmak üzere dü tür ortaya çıkar. Formal yetişek okullarda evet da kurumlarda belli bir çekim ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu yetişek tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende yetişek süreci idari bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal yetişek ise resen vüruten hesapsız ve programsız yapılan eğitimdir ki can bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir tertibat olarak ele kırmızıındığında ise yetişek sisteminin üç asliye ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Kök; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, tesisat, maliyet, personel gibi fiziki unsurlardır. Süreç; mektep süresince gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde uzmanlık, yeterlilik, izin, test özları gibi mergup davranış değnöbetiklikleridir.